• Menu
  • Menu

اگر مسافر لندن هستید

اگر مسافر لندن هستید، شانس دیدن شهری را دارید که انگار نسخه‌ای مینیاتوری از تمام کشورهای دنیا است. بی‌دلیل نیست که لقب پایتخت جهان را به این شهر داده‌اند؛ چرا که اهل هر کشوری که باشید و به هر زبانی که صحبت بکنید، محله یا خیابان و یا منطقه‌ای را در این شهر پیدا می‌کنید که به محله هم‌کشوری‌ها و هم‌زبان‌هایتان معروف است.
لندن، مثل هر شهر دیگر جاذبه‌های فراوان و معروفی برای بازدید دارد، اما تفاوتش با شهرهای دیگر این است که برای درک این شهر، باید در تک‌تک محله‌هایش قدم زد و نمی‌توان دیدن لندن را به بازدید از چند جاذبه محدود کرد؛ که اگر این طور شود، فقط همان جاذبه‌ها دیده شده و موجودیتی به نام «لندن» درک نشده است.
راهنمای سفر به لندن تلاش دارد تا اطلاعاتی را در اختیار مسافرین این شهر قرار دهد که سفر بهتری به این شهر داشته باشند. پس “اگر مسافر لندن هستید” خواندن این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای سفر به لندن

.

راهنمای سفر به لندن

در این بخش از راهنمای سفر به لندن، به معرفی معروف‌ترین جاذبه های این شهر می پردازیم.

چشم لندن (London Eye)

چشم-لندن

درست است که لاندن‌آی یا همان چشم لندن یک چرخ‌وفلک است، اما بازدید از آن و سوار شدنش چیزی فراتر از یک تفریح است. این سازه عظیم 135 متری، این امکان را به بازدید کننده‌اش می‌دهد تا لندن را از یکی از بهترین نقاط مرکزی‌اش، از بالا ببیند و از تماشای چشم‌اندازهای زیبایش لذت ببرد. وجود 32 کابین 25 نفره امکان استفاده هم‌زمان 800 نفر را از این چرخ‌وفلک فراهم کرده و یک دور چرخش با آن، حدود نیم ساعت طول می‌کشد. در کنار این چرخ‌وفلک، سینمایی سه‌بعدی وجود دارد که فیلمی بسیار زیبا از لندن را به نمایش می‌گذارد و تماشای آن با همان بلیط لاندن‌آی، بدون هزینه اضافی امکان پذیر است.

.

هاید پارک (Hyde Park)

هاید-پارک

هاید پارک یکی از دو پارک‌ معروف دنیا در کنار پارک مرکزی نیویورک است. این پارک معروف که خود از دو بخش هاید پارک و کنزینگتون پارک تشکیل شده، قلب سبز لندن است و یکی از جذاب‌ترین محدوده‌های شهر لندن برای قدم زدن و لذت بردن از طبیعت است. این فضای سبز مشهور، جاذبه‌های معروفی نظیر دریاچه لانگ واتر، گوشه سخنران‌ها (Speaker’s Corner)، آبنمای یادبود پرنس دایانا، گالری سرپینتاین (Serpentine Gallery)، یادبود آلبرت و طاق مرمر (ورودی قدیمی کاخ باکینگهام که به علت کوچک بودن آن برای کالسکه سلطنتی به این محل منتقل شد) را در دل خود جای داده است.

.

موزه بریتانیا (British Museum)

British-Museum-موزه-بریتانیا-لندن

وجود بیش از 8 میلیون اثر تاریخی و هنری در موزه بریتانیا باعث شده است تا این موزه یکی از سه موزه برتر دنیا در کنار موزه متروپولیتن نیویورک و موزه لوور پاریس باشد. بزرگ‌ترین موزه بریتانیا برای ما ایرانیها از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که برخی از مهمترین آثار کشور ما را در خود جای داده است که در راس همه آنها منشور کوروش است. بازدید از این موزه همانند بسیاری دیگر از موزه‌های لندن، رایگان است و یکی از ماموریت‌های اصلی هر گردشگر لندن محسوب می‌شود.

.

خانه پارلمان (The Houses of Parliament)

خانه-پارلمان-لندن

قصر وِست‌مینستِر (Westminster) نام قدیمی ساختمانی است که امروز به عنوان پارلمان شناخته می‌شود. بخش‌هایی از این بنای عظیم به سال‌های اولیه ساخت آن یعنی قرن یازدهم میلادی بازمی‌گردد. اما بخش‌هایی از آن نیز در جریان آتش‌سوزی قرن نوزدهم از بین رفته است. همین باعث شد تا بنای فعلی در یک بازسازی شکوهمند ایجاد شود. سبک معماری این بنا نئو گوتیک است و توسط معمار چارلز بری طراحی شده است.

.

بیگ‌بن (Big Ben)

big ben london-بیگ‌بن-لندن

در جریان بازسازی قصر وستمینستر، معمار خوش‌ذوق آن، برج ساعت بزرگی را به این بنا افزود که امروز به یکی از مهمترین نمادهای شهر لندن تبدیل شده است. نام این برج احتمالا از نام بنجامین گرفته شده که از مشاهیر قرن نوزدهم انگلیس بوده است. این برج ساعت، ناقوسی بسیار بزرگ را در دل خود دارد که وزن آن بیش از 13 تن می‌باشد.

.

گالری ملی (National Gallery)

گالری-ملی-لندن

کلکسیونی از نقاشی‌هایی بسیار زیبا و ارزشمند در گالری ملی وجود دارد و آن را تبدیل به یکی از مهمترین موزه‌های هنری دنیا کرده است. آثاری از داوینچی، میکل‌آنژ، رافائل، ون‌گوگ، رامبراند و هنرمندان شاخصی از این دست در این موزه قابل بازدید است. آثار نمایش داده شده در این موزه به تفکیک سال خلق آثار، دسته‌بندی شده‌اند.

.

کاخ باکینگهام (Buckingham Palace)

کاخ-باکینگهام-لندن

اقامتگاه ملکه بریتانیای کبیر با نام باکینگهام پالاس، قصری است که بیش از سیصد سال قدمت دارد و یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگرانی است که به لندن سفر می‌کنند. این قصر توسط پارک‌ها و فضاهای سبز احاطه شده است و بخش‌های جذابی برای بازدید دارد. تعویض شیفت گاردهای کاخ، گالری ملکه (کوئین گالری)، گرین پارک و پارک سنت جیمز بخشی از جاذبه‌های این مجموعه سلطنتی است.

.

برج لندن (Tower of London)

toweroflondon-برج-لندن

برج لندن، مجموعه‌ای وسیع مشتمل بر چند ساختمان مختلف است که دورتادور آن با دیوار محصور شده و در بیرون دیوار نیز می‌توان خندقی قدیمی را مشاهده کرد. در ورودی این مجموعه، همانند بسیاری از مجموعه‌های سلطنتی دیگر، می‌توانید نگهبانانی را ببینید که لباس و کلاه معروف انگلیسی به تن و بر سر دارند. بناهای مختلفی با کاربری‌های متفاوت در طول زمان‌های مختلف در این مجموعه ساخته شده است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به وایت‌تاور (برج سفید)، قصر، زندان و خانه ملکه اشاره کرد. آثار سلطنتی بسیار زیبایی در حال حاضر در موزه این مجموعه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

.

پلِ برج (Tower Bridge)

تاور-بریج-لندن

این پل اتفاقی جدید در لندنِ قرن نوزدهم بود. چرا که به صورت متحرک ساخته شد و این امکان را فراهم می‌کرد که هنگام عبور کشتی‌های بزرگ، دهانه‌اش باز شود و مانعی برای عبور کشتی‌های بزرگ نباشد. این پل، از جنس فولاد ساخته شده و با سنگ تزئین شده است و امروزه به عنوان یکی از نمادهای شهر لندن شناخته می‌شود. در جریان المپیک 2012 لندن، نماد المپیک بر روی همین پل نصب شده بود. امروزه بازدید کنندگان می‌توانند از بخش‌های مختلف این پل به عنوان یک جاذبه گردشگری بازدید کنند.

.

کلیسای سنت پاول (St Paul’s Cathedral)

st-pauls-cathedral-سنت-پاول-لندن

کلیسای جامع پاول (پُل) مقدس یکی از کلیساهای عظیم بریتانیا و کلیسای اسقف‌نشین شهر لندن است. گنبد این کلیسا یکی از بزرگترین گنبدهای کلیسا در سرتاسر دنیا است که حتا از گنبد کلیسای سنت‌پیتر در واتیکان نیز بزرگ‌تر است. در حد فاصل سال 1710 تا 1967، گنبد این کلیسا بلندترین نقطه در سرتاسر شهر لندن بوده است. اگر اهل از پله بالا رفتن هستید، می‌توانید حدود 500 پله را بالا بروید و لندن را از بالای گنبد عظیم این کلیسا تماشا کنید. بنای موجود این کلیسا حاصل بازسازی است که در ابتدای قرن هجدهم میلادی باتمام رسیده است.

.

برج شارد (The Shard)

The-Shard-برج-شارد-لندن

پیش از اینکه انگلیس قصد خروج از اتحادیه اروپا را داشته باشد، به برج شارد لقب بلندترین برج اتحادیه اروپا را داده بودند. این آسمانخراش 95 طبقه‌ای که در نزدیکی پل برج قرار دارد، یکی از بهترین نقاط برای تماشای چشم‌اندازی گسترده از لندن است. اگر خوش‌شانس باشید و بتوانید طوری برنامه‌ریزی کنید که بلیط بازدید از این برج را برای حدود نیم ساعت قبل از غروب خورشید تهیه کنید، شاهد تصاویری بسیار زیبا و منحصر بفرد از لندن خواهید بود. این آسمانخراش شیشه‌ای هرمی شکل، درست پیش از المپیک 2012 ساخته شد و امروز تبدیل به یکی از نقاط مورد علاقه گردشگران و حتا ساکنین لندن شده است.

.

موزه مادام توسو (Madame Tussauds)

موزه-مادام-توسو-لندن

با اینکه موزه مادام توسو یک جاذبه انحصاری نیست و می‌توان در شهرهایی دیگر نیز نظیر آن را دید، اما بخش جانبی موزه که به تاریخ شهر لندن اختصاص دارد، باعث جذابیت این موزه برای بازدید می‌شود. در بخش معمولی موزه می‌توان مجسمه‌هایی از چهره‌های مشهور هنری، ورزشی، سیاسی و اجتماعی را دید و در بخش اختصاصی لندن، می‌توان سوار بر ماشین‌هایی شد و در یک سفر کوتاه، آنچه که در طول تاریخ بر این شهر گذشته است را مرور کرد. اگر دوست داشته باشید هنگام خروج از موزه، می‌توانید از بخش وحشت عبور کنید که یک تجربه ترسناک اما دوست‌داشتنی است.

.

محله‌ها، میدان‌ها و خیابان‌های معروف

همان‌طور که گفته شد، هویت لندن را میدان‌ها، خیابان‌ها، محله‌هایش شکل می‌دهد. نمی‌توان بدون درک این محله‌ها لندن را فهمید. لندن محله‌های بیشماری دارد، اما شناخت بعضی از آنها بسیار ضروری است. اینها برخی از محله‌ها و عناصر مهم شهری در لندن هستند:

میدان پیکادلی (Piccadilly Circus)

piccadilly circus-میدان-پیکادلی-لندن

این میدان یکی از نقاط اصلی شهر لندن است و تقریبا هرگز خالی از عابرین نیست. تلویزیون‌های تبلیغاتی این میدان، از نمادهای مهم مدرن شهر لندن است و نور حاصل از تصاویر آن، جلوه ویژه‌ای را به میدان بخشیده است. این میدان قلب محله وست‌اِند (West End) محسوب می‌شود که محله مرکزی شهر لندن است.

.

میدان ترافالگار (Trafalgar Square)

Trafalgar-میدان-ترافالگار-لندن

شاید وقتی که دریادار نلسون در نبرد ترافالگار توانست ناپلئون را مغلوب کند، نمی‌توانست تصور کند که میدانی با نام نبرد او در لندن ایجاد شود و مجسمه‌اش در میان این میدان بدرخشد. شکی نیست که میدان ترافالگار یکی از میادین اصلی و مهم شهر است و بسیاری از اتفاقات مهم اجتماعی، سیاسی، هنری و مردمی در همین محل به وقوع می‌پیوندد. در فوریه 2017 به ابتکار صادق خان شهردار لندن فیلم فروشنده اصغر فرهادی برای مردمان لندن در همین میدان به نمایش درآمد.

.

خیابان آکسفورد (Oxford)

خیابان-آکسفورد-لندن

اگر قصد خرید در لندن دارید، آکسفورد برای شما حکم بهشت را دارد. خیابانی که از یک سو به ماربل آرک (طاق مرمر) و از سوی دیگر به تاتنهام کورت می‌رسد، پر از ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی است که نام آنها برای همه خرید دوستان، کاملا آشنا است. فروشگاه بزرگ سلف‌ریجز (Selfridges) که یکی از 10 مرکز خرید لوکس دنیا محسوب می‌شود نیز در همین خیابان واقع شده است.

.

کاونت گاردن (Covent Garden)

covent-garden-کاونت-گاردن-لندن

اگر بخواهید هم‌زمان از خرید کردن و از هنر هنرمندان لذت ببرید، باید به کاونت گاردن بیایید. این محله جایی است که هم می‌توان از کافه‌ها و رستوران‌ها و تئاترها و اپراها لذت برد و هم می‌توان هنر هنرمندان خیابانی را دید که می‌خوانند و می‌نوازند و نمایش اجرا می‌کنند. «هال مارکت» هم مرکزی تاریخی در این محله است که می‌توان از رستوران‌ها و کافه‌هایش استفاده کرد و از مغازه‌هایش کالاهایی نظیر صنایع دستی خرید.

.

سوهو (Soho)

soho-سوهو-لندن

سوهو یکی از محله‌های شلوغ و پر ازدحام شهر لندن است که بخشی از محله وست‌اِند محسوب می‌شود. رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها‌، کلاب‌ها، کاباره‌ها، تئاترها‌ و بوتیک‌ها باعث شده تا این محله به عنوان مرکزی برای تفریح در شهر لندن شناخته شود. به‌واسطه تفریحات شبانه‌ای که در این محله وجود دارد، برخی این محله را محله بدنام لندن می‌دانند و تلاش می‌کنند تا کمتر از آن عبور کنند. با این حال بازدید از آن در بین نورپردازی‌های چشم‌نواز شبانه، تجربه‌ای است که حیف است از دست برود. محله چینی‌ها درست در همین محله سوهو واقع شده و مراسم سال نوی چینی، یکی از مراسم‌های مهم سالانه‌ای است که در این محل برپا می‌شود.

.

مِی‌فِر (Mayfair)

Mayfair-می‌فر-لندن

بدون‌شک لوکس‌ترین، با پرستیژترین و گران‌ترین محله لندن، «می‌فر» است. این محله‌، دربردارنده ساختمان‌ها و خیابان‌هایی از قرن هفدهم میلادی است و داشتن خانه در این محله، آرزوی هر ساکن لندن است. می‌فر از شمال به خیابان آکسفورد، از غرب به هاید پارک، از شرق به خیابان ریجنت و از جنوب به خیابان پیکادلی محدود می‌شود و میدان پیکادلی در گوشه جنوب‌شرقی این محله واقع شده است. خیابان بوند (Bond Street) که به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم می‌شود، خیابانی معروف در این محله است که سرشناس‌ترین برندهای جهان در آن شعبه دارند و آرزوی هر برند معروف، داشتن یک شعبه در این خیابان است.

.

سیتی (City)

City_of_London-محله-سیتی-لندن

محله سیتی قلب تجاری لندن است. وجود برج‌های مدرن و بلند تجاری و اداری و همچنین کوچه‌ها و خیابان‌های تاریخی، موقعیتی خاص را به این محل داده است. از آنجا که بسیاری از ساختمان‌های این محله کاربری تجاری و اداری دارند، در روزهای پایان هفته به طرز قابل توجهی خلوت و در طول روزهای کاری، به شدت شلوغ و پر تردد است.

.

نایتس‌بریج (Knightsbridge)

knightsbridge-نایتسبریج-لندن

نایتس‌بریج محله‌ای در جنوب غربي هايد پارك است که یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های دنیا یعنی هرودز (Harrods) را در دل خود جای داده است. هزاران چراغ بر روی ساختمان هرودز نصب شده است و نمای آن در شب، کاملا به یادماندنی است. فروشگاه هرودز یکی از 10 مرکز خرید لوکس دنیا است و با مراکز خریدی نظیر گالری لافایت پاریس، گالری ویتوریو امانوئل دوم میلان، سلفريجز لندن و فروشگاه دتسکی‌میر مسکو مقایسه می‌شود. در نایتس‌بریج می‌توان بوتیک‌ها و مغازه‌های زیادی را دید که طراحان مد طراحی‌های جدید خود را به نمایش می‌گذارند. این محله یکی از گران‌ترین محله‌های لندن محسوب می‌شود.

.

کنزینگتون (Kensington)

کنزینگتون-لندن

دو محله با نام کنزینگتون در لندن وجود دارد که هر دو در مجاورت هم هستند. یکی کنزینگتون های‌استریت (High Street Kensington) و دیگری کنزینگتون جنوبی (South Kensington) است که هر دوی این محله‌ها مملو از فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی جذاب است و بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این بخش از لندن شعبه دارند. سفارت کشور عزیزمان ایران نیز در خیابان های‌استریت کنزینگتون واقع شده و بخشی از ایرانیان ساکن لندن در همین محله زندگی می‌کنند و می‌توان فروشگاه‌هایی با تابلوهای فارسی و محصولات ایرانی در این محله پیدا کرد. هرچند که کنزینگتون جنوبی بیشتر به فرانسوی‌ها و کتابفروشی‌ها و شیرینی فروشی‌هایش شهرت دارد.

.

چلسی (Chelsea)

چلسی-لندن

اگر به ادبیات علاقه دارید، محله چلسی برای شما بسیار جذاب خواهد بود. محله‌ای که محل زندگی هنرمندان و نویسندگان بسیار معروفی بوده است و با قدم زدن در آن می‌توان از مقابل خانه‌های اسکار وایلد، جورج اولیوت و دانته گابریل روزتی عبور کرد. این محله همچنین به واسطه خیابان کینگز، مرکز مد لندن محسوب می‌شود و بسیاری از برندها و بوتیک‌های شناخته شده، در این خیابان حضور دارند. چلسی از محله‌های لوکس و جذاب شهر لندن محسوب می‌شود.

.

کمدن‌تاون (Camden Town)

Camden-Town-کمدن-تاون-لندن

کمدن تاون بخشی از محله کمدن محسوب می‌شود که در شمال لندن واقع شده است. اگر چند دقیقه در کمدن تاون و در حوالی کانال ریجینت قدم بزنید، چهره‌هایی بسیار عجیب و غریب می‌بینید که لباس‌هایي عجیب به تن کرده‌اند و موها و صورت‌هایشان را به طرز عجیبی آراسته‌اند. این عجیب بودن به مغازه‌ها و فروشگاه‌های این محله نیز سرایت کرده و شما می‌توانید تابلوهایی بسیار خاص و عجیب را بر سردر مغازه‌های این محله ببینید. در کنار کانال این خیابان، مغازه‌های کوچکی وجود دارد که غذاهای ملیت‌های مختلف را به صورت سرپایی (بیرون‌بَر) ارائه می‌کنند. شاید جالب باشد که یکی از این مغازه‌ها کباب ایرانی می‌پزد و بسیار هم پرطرفدار است. ساختمان بزرگی در همین محل وجود دارد که نامش گیلگمش (از پادشاهان تمدن بین‌النهرین) است.

.

وِست‌مینستِر (Westminster)

westminster-وستمینستر-لندن

یکی از محله‌های قدیمی شهر است که ایجاد آن به قرن یازدهم بازمی‌گردد. یک کلیسای (صومعه) معروف و بزرگ و قصری عظیم که امروز به عنوان ساختمان پارلمان شناخته می‌شود، دو شاخص مهم و معروف این محله شهر شناخته می‌شوند. میدان ترافالگار در همین محله قرار دارد و بسیاری از ساختمان‌های اداری و دولتی انگلیس نیز در همین محله واقع شده است.

.

گرینویچ (Greenwich)

گرینویچ-لندن

محله گرینویچ که در جنوب لندن واقع شده، محله‌ای است که نامش در سرتاسر جهان شناخته شده است. این محله طبق تقسیم‌بندی‌هایی که انجام شده، نقطه محوری شرقی-غربی کره زمین و نقطه مبدا «زمان» در دنیا است. برای همین اگر به رصدخانه سلطنتی در پارک گرینویچ بروید، خطی را می‌بینید که نقطه صفر زمان بر روی کره زمین است.

.

حتما در لندن تجربه کنید

داک تورز (Duck Tours)

راهنمای سفر به لندن

ماشین-قایق‌های زرد رنگی در لندن وجود دارد که به داک (Duck) معروف هستند و برای تجربه آنها باید سراغ تور آنها رفت. این ماشین‌-قایق‌ها قابلیت حرکت در خشکی و آب را دارند و تجربه بسیار جالبی هستند. چون بخشی از تور در خیابان‌های لندن انجام می‌شود و بخشی دیگر در رودخانه تیمز به صورت قایق‌سواری صورت می‌گیرد.

.

اتوبوس‌های دو طبقه

اتوبوس-دوطبقه-لندن

اگر بخاطر داشته باشید، در تهران قدیم هم اتوبوس‌های دو طبقه وجود داشت. سوار شدن این اتوبوس‌ها یک حس نوستالژیک دارد و نمی‌توان بدون تجربه آنها، لندن را ترک کرد.

.

بلک کب (Black Cab)

بلک-کب-لندن

تاکسی‌های معروف اما گران لندن را با نام کب می‌شناسند. این تاکسی‌ها شکل خاصی دارند و فضای داخل آن نیز متفاوت از سایر تاکسی‌هایی است که در شهرهای دیگر دنیا تجربه می‌کنیم. با اینکه گران است، اما به یک بار تجربه‌اش می‌ارزد.

.

قدم زدن در کنار رود تیمز (Thames River)

رود-تیمز-لندن

رود تیمز بخشی از هویت شهر لندن است. اگر اهل پیاده‌روی هستید، در کنار رود تیمز قدم بزنید و از حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها در داخل آن و قدم زدن عابرین در کنار آن لذت ببرید. بهترین محدوده برای این تجربه، از کنار لاندن‌آی به سمت جنوب است که می‌توان چشم‌اندازی از کاخ وستمینستر را در آن سوی رود تماشا کرد.

.

پست کردن یک کارت‌پستال

london-post-box-صندوق-پست-لندن

صندوق‌های پست لندن شکل خاصی دارند. حتا اگر در شهرهای دیگر عادت به پست کردن کارت پستال برای دوستانتان ندارید، این کار را در لندن انجام دهید. نیاز به  پاكت نيست، فقط آدرس مورد نظر را پشت کارت بنویسید، تمبر يا تمبرها را بچسبانيد و در صندوق پست بیاندازید.

.

تلفن زدن در باجه‌های تلفن

کیوسک-تلفن-لندن

باجه‌های تلفن لندن در تمام دنیا مشهور است و یکی از نمادهای لندن محسوب می‌شود. حیف است که داخل یکی از آنها نروید و به یکی از دوستانتان و یا اعضای خانواده‌تان زنگ نزنید. البته ممکن است در بعضی از این باجه‌ها تبلیغ‌هایی ببینید که دیدنش شما را شوکه کند!

.

قدم زدن در هاید پارک

hyde-park-london-هاید-پارک-لندن

همانطور که گفته شد، هاید پارک از معروف‌ترین پارک‌های دنیا است. شک نکنید که قدم زدن در آن و دیدن مناظر چشم‌نواز طبیعی و تماشای پرواز پرندگان و غذا دادن به پرندگان در کنار دریاچه توسط مردم و… بسیار به شما خواهد چسبید.

.

فیش-اند-چیپس

2015-05-19_fishchips

شاید معروف‌ترین غذای انگلیسی، ماهی و سیب‌زمینی سرخ‌شده است که به فیش‌اند‌چیپس معروف است. شکی نیست که خوردن غذای محلی از مهمترین کارهایی است که باید در هر شهر انجام داد.

.

صبحانه انگلیسی

صبحانه-انگلیسی-لندن

آوازه صبحانه انگلیسی در همه جای دنیا پیچیده است. تقریبا اکثر هتل‌های دنیا و اغلب رستوران‌های صبحانه در تمام دنیا، این نوع از صبحانه را سرو می‌کنند. اما تجربه این صبحانه در لندن چیز دیگری است.

.

چای انگلیسی

چای-انگلیسی-لندن

لندنی‌ها و انگلیسی‌ها عادت به نوشیدن چای دارند. یکی از معروف‌ترین انواع چای که در کافه‌های دنیا سرو می‌شود، چای انگلیسی است که تقریبا همان چای سیاه خودمان است. با این حال یکی از عصرهای در لندن بودن را به خوردن یک چای در یک کافه اختصاص دهید.

.

سایدر

سایدر

سایدر یک نوشیدنی است که در مقایسه با آب‌جو الکل کمتری دارد و بیشتر مورد توجه خانم‌ها قرار دارد. در این نوشیدنی از آب سیب یا اسانس آن استفاده می‌شود. اگر اهل خوردن نوشیدنی‌های الکلی هم نیستید، شناختن این نوشیدنی به اطلاعات شما اضافه می‌کند.

.

جین و تونیک

جین-و-تونیک-لندن

تقریبا می‌توان گفت که یکی از مهمترین نوشیدنی‌های انگلیسی، “جین” است که البته یک نوشیدنی الکلی است و بالطبع امکان تجربه آن برای مسلمانان وجود ندارد. معمولا جین را با آب گازدار معروف به تونیک مخلوط می‌کنند و به ترکیب این دو، جین و تونیک می‌گویند.

.

رویدادها

timthumb

یکی از ویژگی‌های لندن این است که همواره میزبان مهمترین رویدادهای بین‌المللی در تمام طول سال است. تردید نداشته باشید که در زمان حضور شما در لندن، حتما رویدادی در حال برگزاری است. تفاوتی ندارد که این رویدادها هنری باشند یا مذهبی یا ورزشی یا فرهنگی و اجتماعی؛ مهم این است که این رویدادها به شکلی مناسب برگزار می‌شوند. برای مسلمانان، عاشورای لندن مراسمی بسیار با شکوه است که در کمتر کشور غیر مسلمانی می‌توان نمونه‌اش را دید. برای کشورهای بلوک غرب، هالووین در لندن تقریبا بهترین نمونه این جشن در قاره اروپا است. برای مسیحیان جشن‌های کریسمس لندن و شب ژانویه بسیار با شکوه برگزار می‌شود. برای چینی‌ها مراسم سال نو چینی در ابعادی بسیار بزرگ برگزار می‌شود؛ و از این دست، نمونه‌های متعدد و متفاوتی را می‌توان مثال زد. این رویدادها جدای از رویدادهایی است که برای متخصصین و یا گروه‌های خاص برگزار می‌شود. مثلا رویدادهای فشن و مد لندن جزو بهترین نمونه‌های دنیا است. در بخش نمایشگاه‌های تخصصی، بسیاری از بهترین نمایشگاه‌های دنیا در لندن برگزار می‌شود که از این میان می‌توان به نمایشگاه تخصصی گردشگری یعنی بازار جهانی سفر اشاره کرد. در مجموع، اگر قصد سفر به لندن دارید، حتمن بررسی کنید که حضورتان در این شهر، هم‌زمان با کدام رویداد مهم است.

.

ورزشگاه‌ها

Wembley-Stadium-استادیوم-ومبلی-لندن

سخت است شهری را در دنیا پیدا کنیم که این تعداد ورزشگاه تاریخی، مهم و زیبا را در قلب شهر جا داده باشد. لندن با داشتن 10 استادیوم مهم فوتبال، یکی از شهرهای مورد علاقه دوستداران فوتبال است. اگر فوتبال‌دوست هستید و به لندن سفر کردید، می‌توانید به سادگی و با کمترین دردسر، تعدادی از مهمترین ورزشگاه‌های اروپا را ببینید.
اینها استادیوم‌های فوتبال لندن هستند:
– ورزشگاه وایت‌هارت‌لِین (White Hart Lane) مربوط به تیم فوتبال تاتنهام که سال ساخت آن 1889 میلادی است.
– ورزشگاه استمفوردبریج (Stamford Bridge) مربوط به تیم فوتبال چلسی که سال ساخت آن 1876 میلادی است.
– ورزشگاه المپیک لندن (Olympic Stadium) که در سال 2011 به بهره‌برداری رسیده و اخیرا بازی‌های تیم فوتبال وستهام در آن برگزار می‌شود.
– ورزشگاه وَلِی (The Valley) مربوط به تیم فوتبال چارلتون که سال ساخت آن 1919 میلادی است.
– ورزشگاه ومبلی (Wembley Stadium) از مهمترین استادیوم‌های لندن و استادیوم ملی انگلیس است که در سال 1923 ساخته شد و در سال 2007 تخریب و بازسازی شد. این ورزشگاه جدا از مسابقات فوتبال، میزبان رویدادهای مهم دیگری نظیر کنسرت‌ها نیز هست.
– ورزشگاه بولین‌گروند (Boleyn Ground) ورزشگاه سابق تیم فوتبال وستهام است که در سال 1904 ساخته شده است.
– ورزشگاه سلهارست‌پارک (Selhurst Park) ورزشگاه تیم فوتبال کریستال‌پالاس است و در سال 1924 ساخته شده است.
– ورزشگاه امارات (Emirates Stadium) ورزشگاه تیم فوتبال آرسنال است که در سال 2006 افتتاح شده است.
– ورزشگاه گریفین‌پارک (Griffin Park) ورزشگاه خانگی تیم فوتبال برنتفورد است و در سال 1904 میلادی ساخته شده است.

جدا از استادیوم‌های فوتبال، ورزشگاه‌های مهمی نظیر زمین شماره 1 ویمبلدون (No. 1 Court) یا ورزشگاه سنتر کورت (Centre Court) در باشگاه تنیس و کروکت انگلستان است که میزبان رویدادهای مهم بین‌المللی تنیس لندن است.

.

تفریحات شبانه

تفریحات-شبانه-لندن

جدا از همه ویژگی‌ها و جذابیت‌هایی که لندن دارد، این شهر یکی از مقاصد ویژه و شاید به نوعی بهشت افرادی است که علاقه‌مند به کلابینگ (Clubbing) یا تفریحات شبانه‌اند. کلاب‌هایی که در لندن هست، از معروف‌ترین کلاب‌های دنیا است و بسیاری از معروف‌ترین دی.جی‌های دنیا در همین کلاب‌ها مشغول به میکس و پخش موزیک هستند. تجربه حضور در این کلاب‌ها بسیار خاص است و البته برای حضور در بعضی از آنها و داشتن یک میز، باید ده‌ها هزار پوند هزینه کرد.

.

سنت‌های قدیمی و شیر آب

شیر-آب-انگلیسی-لندن

حتما به داخل یکی از ساختمان‌های قدیمی بروید و به داخل سرویس بهداشتی آن بروید و ببینید که در کمال تعجب شیر مخلوط در روشویی‌هایشان وجود ندارد! آنها همچنان از شیر آب سرد و شیر آب گرم به طور مجزا استفاده می‌کنند که هر کدام از آنها در یک طرف روشویی قرار دارد! به طور کلی انگلیسی‌ها به شدت علاقه‌مند حفظ سنت‌هایشان هستند و حاضر نیستند تا با مدرنیته به این سادگی‌ها ارتباط برقرار کنند.

.

خوب است مدنظر داشته باشید

فرودگاه‌ها

heathrow-airport-هیترو-لندن

لندن دارای چند فرودگاه مختلف است. مهمترین فرودگاه لندن «هیترو» است که با در اختیار داشتن سهم 52 درصدی، پر ترددترین فرودگاه لندن محسوب می‌شود. همچنین فرودگاه‌های گتویک (Gatwick) با نام اختصاری LGW و سهم 25 درصدی، استنستد (Stansted) با نام اختصاری STN و سهم 13 درصدی، لوتون (Luton) با نام اختصاری LTN و سهم 7 درصدی، سیتی (London City) با نام اختصاری LCY و سهم 2 درصدی و سوث‌اِند (Southend) با نام اختصاری SEN و سهم کمتر از 0.5 درصدی، پنج فرودگاه دیگر لندن هستند که می‌توان پروازهای نسبتا ارزان‌تری را از نقاط مختلف اروپا به لندن پیدا کرد.

.

ایستگاه‌های قطار

Waterloo-Station-واترلو-لندن

لندن چندین ایستگاه قطار دارد. بسته به اینکه شما از کدام شهر به لندن سفر می‌کنید، به ایستگاه متفاوتی خواهید رسید. مشهورترین ایستگاه‌های قطار لندن به ترتیب حجم مسافری که سالیانه در آنها جابجا می‌شوند عبارت است از: واترلو (Waterloo)، ویکتوریا (Victoria)، لیورپول استریت (Liverpool Street)، لاندن بریج (London Bridge)، ایوستون (Euston)، استراتفورد (Stratford)، پدینگتون (Paddington)، کینگز کراس (King’s Cross) و سنت پانکراس (St Pancras). البته تاکید می‌شود که ایستگاه‌های قطار لندن به اینها محدود نمی‌شود و ایستگاه‌های دیگری نیز وجود دارد.

.

رانندگی

رانندگی-راست-لندن

درست است که تقریبا همگی می‌دانیم که فرمان ماشین‌ها در انگلیس در سمت راست ماشین قرار دارد و جهت خیابان‌ها نیز برعکس جهت خیابان‌ها در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا است؛ اما این دانستن کافی نیست. چون ما به طور معمول عادت کرده‌ایم که برای عبور از خیابان ابتدا به سمت چپ نگاه کنیم و این عادت ملکه ذهن ما شده است. اگر خدای نکرده طبق عادت، به چپ نگاه کنیم و وارد خیابان شویم، به واسطه عرض کم خیابان‌ها در لندن، ممکن است اتفاق بسیار خطرناکی بیفتد و ورود شما به خیابان با عبور یک ماشین از مقابل شما هم‌زمان شود که از سمت راست به سمت چپ شما در تردد است. به طور کلی برای عبور از خیابان در لندن، حتمن از خطوط عابر تردد کنید و حتمن هنگام سبز بودن چراغ عابر از خیابان عبور کنید.

.

رنگ قرمز

گارد-لندن

قرمز رنگ مورد علاقه انگلیسی‌ها است. خیلی از نمادهای انگلیسی قرمز است. استفاده زیاد از این رنگ، اتفاقی نیست و بر اساس علاقه‌ای سنتی، بسياري از عناصر مهم شهری در انگلستان به این رنگ درآمده است. اگر می‌خواهید بعضی از آنها را در ذهن مرور کنید کافی است به لباس گاردهای انگلیسی، اتوبوس‌های دو طبقه، باجه‌های تلفن، صندوق‌های پست و مواردی از این دست فکر کنید.

.پی‌نوشت

– برای دنبال کردن مطالب جدید، می توانید به کانال تلگرام من MrTripic و برای دنبال کردن عکس های من در سفر می توانید به حساب کاربری من در اینستاگرام MrTripic بپیوندید.

– برای دیدن سایر مطالب من راجع به لندن و انگلستان به دسته مطالب انگلستان در وبلاگ من بروید تا همه مطالب مربوطه را ببینید.

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات