• Menu
  • Menu

صدای پاریس

سفرنامه ویدیویی پاریس: موسیقی

Paris Travel Video: Music

Paris 1

از روز هفتم فروردین به پاریس آمده‌ام. میزان درگیری‌هایی که در این چند روز داشتم، به حدی بود که فرصت برای خوردن و خوابیدن هم پیدا نمی‌کردم. اما بالاخره امروز چهارشنبه این فرصت را پیدا کردم تا چند خطی بنویسم.

در این روزهایی که از حضورم در پاریس گذشته (دقیق‌ترش از جمعه شب تا سه‌شنبه صبح) در دو دنیای کاملا متفاوت زندگی کردم. یکی دنیایی پر از کار و استرس و خستگی و فشار و توقع و… و یکی دنیایی پر از شور و شوق و شعف و شادی بود. پاریس، این بار همزمان دو چهره کاملا متضاد و متفاوت برای من داشت و تجربه‌ای منحصربفرد را برای من رقم زد. این دو روی متفاوت، کاملا در هم تنیده شده بودند و به خورد هم رفته بودند. به نحوی که نمی‌شد از هم جدایشان کرد و شاید هر یک بدون دیگری بی‌معنی بود. فشار آن یکی، شوق این یکی را زیاد می‌کرد و شوق این یکی، کار آن یکی را!

این روزها من مثل شهری بودم که جدا از زندگی روزمره‌ای که مردم در آن دارند، یک جریان پنهان زندگی یا یک زندگی زیرزمینی هم در آن وجود داشت (به شدت یاد سریال معروف “ارتش سری” و ماجراهای “گشتاپو” افتادم)؛ و چقدر داستان آدم‌های زندگی آشکار و زندگی زیرزمینی در من متفاوت بود. این روزها انگار من بروکسل، یا حتی خود پاریس بودم!

نوشتنی و نمایش گذاشتنی، این بار از پاریس زیاد دارم. اما در راستای شروع انتشار سفرنامه‌های ویدیویی در وبلاگم، این پست را به یک سفرنامه ویدیویی اختصاص می‌دهم که تصاویرش را در لابلای شلوغی‌های کار گرفته‌ام، اما جدا از اینکه کمی حس پاریس را منتقل می‌کند، بلکه شنیدن صداهای فیلم، کمی از حال و هوای دنیای دوم زنده در من را نیز منعکس می‌کند.

تصاویر این فیلم از حضور و نقش موسیقی در نقطه نقطه پاریس حکایت می‌کند. این یک سفرنامه ویدیویی-موسیقیایی از پاریس است. پاریس، موسیقی و…!

موقعیت تصاویر:

– خواننده دوره گرد در خط قطار شهری RER

– گروه موسیقی در مقابل ساختمان اپرا (کاخ گارنیه)

– نوازنده در ایستگاه مترو

– موسیقی کلیسا در کلیسای نتردام

– گروه موسیقی در ایستگاه مترو

– خواننده و نوازنده در پله‌های مقابل کلیسای سکره‌کر در بلندیهای تپه موماغ

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات