• Menu
  • Menu

عاشورا در لندن

عاشورا در لندن

لندن، درست 4 روز بعد از اینکه چهره‌اش تحت تاثیر حال و هوای هالووین و صورت‌های ترسناک مردمانش قرار گرفته بود، این بار به واسطه عزاداری شیعیان پر تعدادش، سیاه پوش شد و از مردمانی استقبال کرد که برای بزرگداشت حماسه امام سوم خود، خیابان‌ها را تسخیر کرده بودند.

اگر کمی با لندن آشنا باشید، می‌دانید که این شهر میزبان ملیت‌ها و قوم‌های مختلفی است و تقریبا همه آن‌ها در این شهر محدوده‌ای را دارند که به نام قومیت یا ملیت‌شان معروف شده است. مثل محله چینی‌ها یا منطقه سیاه‌پوست نشین‌ها. دیروز خیابان Edgware Road  که به خیابان عرب‌های لندن معروف است، شاهد عبور دسته‌های عزاداری عاشورایی بود و حال و هوایی کاملا متفاوت از روزهای قبل را به این خیابان و این محله داده بود.

گاهی فکر می‌کنم این شهر شبیه به “بارباپاپا” است. به سرعت تغییر شکل می‌دهد و خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد. کافی است نگاهی دوباره به گزارشی که 4 روز قبل از حال و هوای هالووین در این شهر نوشتم بیندازید و آن را با حال و هوای عاشورا مقایسه کنید.

بدون هرگونه توضیح اضافی، شما را به دیدن گزارشی تصویری از عاشورا در لندن دعوت می‌کنم. از “محمد بهرامی” بابت عکس‌هایی که برای این مطلب در اختیارم گذاشت سپاس‌گزارم.

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات