• Menu
  • Menu

پاریس برای تمام فصول

بهترین زمان سفر به پاریس کی است؟

به طور کلی می‌توان گفت که بهتر است هر شهری را در فصل توصیه شده‌اش دید تا تجربه بهتری رقم بخورد. اما بدون شک پاریس یکی از استثناهای این قانون است؛ پاریس همواره ایده خوبی است!
پاریس شهری است که دیدنی‌هایش وابسته به فصل خاصی نیست و تجربه‌های جذابش در تمام فصول در دسترس است. اگر به دنبال پاسخ این سئوال هستید که بهترین زمان سفر به پاریس چه فصلی است، این مطلب به ۵ دلیل اصلی و مهم پرداخته که به شما ثابت می‌کند دیدن پاریس در همه فصول عالی و جذاب است.

۱– موزه‌های بی‌نظیر

حُسن موزه‌ها این است که در هر فصلی می‌توان از آنها بازدید کرد و نگران گرما و سرما نبود. پاریس آنقدر موزه دارد که جمع‌آوری لیست موزه‌هایش، خود یک پروژه است. می‌توان هفته‌ها در پاریس بود و فقط سراغ موزه‌هایش رفت؛ طوری که برآورد می‌شود حدود ۱۳۰ موزه در شهر پاریس وجود دارد.

موزه لوور

بدون تردید سرآمد همه موزه‌های پاریس، موزه لوور (Musée du Louvre) است؛ جایی که شاهکارهایی از تمدن‌های مختلف و سرزمین‌های مختلف و ادوار مختلف را یک‌جا در کاخ لوور گرد هم جمع کرده است.

موزه اورسی

موزه اورسی (Musée d’Orsay) یکی دیگر از موزه‌های بی‌نظیر و منحصربفرد پاریس است که آثار هنری بسیار ارزشمندی از برجسته‌ترین هنرمندان سده‌های میانی و پایانی هزاره دوم در آن وجود دارد.

ژرژ پمپیدو

مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو (Centre Georges Pompidou) در مرکز شهر، مجموعه دیگری است که موزه‌ای جذاب در آن هست و آثار مدرن و متفاوتی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

اینها اما فقط نمونه‌هایی از موزه‌های بی‌شمار پاریس هستند. علاوه بر موارد فوق موزه‌های دیگری مثل موزه رودن (Musée Rodin)، موزه پیکاسو (Musée Picasso)، موزه کارناواله (Musée Carnavalet)، موزه ملی هنرهای مدرن (Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris)، موزه هنرهای زیبای شهر پاریس یا کاخ کوچک (Petit Palais)، موزه کاخ بزرگ (Grand Palais)، موزه کانسی‌یژ (Conciergerie)، موزه بنیاد لویی ویتون (Fondation Louis Vuitton)، موزه ملی تاریخ ملی (Muséum national d’Histoire naturelle) و…. نیز وجود دارد که لیست بی‌پایانی از موزه‌ها در پاریس را تشکیل می‌دهد.

.

۲– غذاهای خوش‌طعم

بی‌دلیل نیست که غذاهای فرانسوی جزو ده مجموعه پر طرفدار و برتر غذاهای بین‌المللی قرار دارد. فرانسه از آن دسته کشورهایی است که تنوع غذایی بالایی دارد و افراد با هر ذائقه‌ای که باشند، می‌توانند غذاهای دلخواه‌شان را پیدا کنند. اما جدا از استیک‌های معروف فرانسوی و در صدر آنها استیک شاتوبریان (Chateaubriand steak)، غذاها و خوردنی‌های جذاب دیگری نیز وجود دارد که شاید کمتر آنها را بشناسیم. پیشنهاد می‌کنم در سفرتان به پاریس سراغ خوراکی‌های زیر بروید و لذت سفرتان را دو چندان کنید:

استیک شاتوبریان

خوراک مرغ پخته شده در شراب (Coq au vin)

صدف (oysters)

اردک (duck)

ران سرخ شده اردک (duck confit)

خوراک گوشت گاو (beef bourguignon)

خوراک گوشت گوساله (blanquette de veau)

کرپ (crêpe)

ساندویچ ژامبون و پنیر (croque-monsieur sandwich)

سوپ پیاز (soupe à l’oignon)

سوفله پسته (pistachio soufflés)

کرم بروله (Crème brûlée)

 .

۳– معماری مدرن

محله‌ها و بناهای مدرنی که در پاریس وجود دارند، جاذبه‌هایی دائم و برای تمام فصول است. شاید پاریس را بیشتر با چهره تاریخی و قدیمی‌اش می‌شناسیم، اما این شهر بواسطه وجود بعضی از بناها و محله‌هایش، چهره دیگری نیز دارد که کاملا مدرن و امروزی است.

محله لدفنس

محله لدِفُنس (La Défense) در غرب پاریس، محله‌ای کاملا مدرن و مملو از آسمان‌خراش‌های متعدد است. اینجا قلب تجاری پاریس و نبض تجارت اروپا است و در روزهای کاری در تمام مدت سال، هیجان و هیاهویی بی‌پایان دارد. معماری ساختمان‌های این محله و عناصر شهری نظیر مجسمه‌هایی که در این منطقه نصب شده است، بسیار دیدنی است.

شهر طراحی و مد

در سوی دیگر پاریس، کمی شرق‌تر از جزیره‌های معروف رود سن، یک مجموعه مدرن دیگر با نام «شهر طراحی و مد» (Cité de la mode et du design) وجود دارد که دارای یک معماری بسیار متفاوت است. یک حجم عظیم فلزی-شیشه‌ای با فرمی خاص بر روی یک ساختمان‌ عادی قرار گرفته است و تبدیل به یکی از دیدنی‌های پاریس شده است.

بنیاد لویی ویتون

در نیمه غربی پاریس و در حد فاصل دروازه پیروزی تا لدفنس کمی متمایل به جنوب، فضای سبزی بزرگ وجود دارد که در دل آن، یکی از جدیدترین و متفاوت‌ترین بناهای مدرن پاریس ساخته شده است. این بنای عظیم و با شکوه شاهکار معمار بزرگ آمریکایی «فرانک گری» است و به سفارش مالک برند لویی ویتون آن را ساخته شده است. نام این ساختمان بنیاد لویی ویتون (louis vuitton foundation) است و تماشایش هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد.

مرکز ژرژ پمپیدو

یکی دیگر از بناهای مهم و معروف پاریس، ساختمان مرکز پمپیدو (Centre Georges Pompidou) در قلب شهر است. ساختمانی که ظاهرش را به آدمی تشبیه کرده‌اند که دل و روده‌اش بیرون از بدن قرار دارد. چرا که همه تاسیسات این ساختمان بر روی نمای بیرونی نصب شده و ظاهری کاملا متفاوت دارد.

 اگر به دیدن بناهای مدرن و معماری اینچنینی علاقه دارید، پاریس نمونه‌های فراوان دیگری نیز دارد که حسابی شما را به وجد خواهد آورد.

 .

۴– خرید بدون توقف

اگر با هدف خرید به پاریس سفر می‌کنید، نیازی نیست بپرسید بهترین فصل سفر به پاریس کی است؛ این شهر همواره مقصدی عالی برای خرید است. تقریبا در همه مناطق پاریس می‌توان مراکز خرید جذابی را پیدا کرد که علاوه بر خرید، مزایای دیگری نیز داشته باشد.

گالری لافایت

مهمترین محله خرید پاریس محله اپرا است. جایی که یکی از معروف‌ترین مراکز خرید دنیا یعنی گالری لافایت (Galeries Lafayette) قرار دارد. این مرکز خرید زیبا، حتا اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می‌تواند مکان خوبی برای تماشا باشد.

گالری بهار

اگر چند قدم از گالری لافایت به سمت غرب حرکت کنید، به مرکز خرید دیگری با نام printemps با معنای بهار می‌رسید که یکی از ساختمان‌های زیبا و معروف خرید پاریس است. نکته جالب هر دو مرکز خرید لافایت و پغنتوم طبقات بالایی آنها است که بیننده را میخکوب می‌کند. بالای لافایت یک فضای رو باز دیدنی با منظره‌ای خاص از پاریس است و بالای پغنتوم یک رستوران است که سقف گنبدی‌اش، پوشیده از شیشه‌های رنگی است.

شانزه‌لیزه

گزینه دیگر خیابان شانزه‌لیزه (Avenue des Champs-Élysées) است. این خیابان پر از فروشگاه‌هایی است که تابلوی برندهای مختلف در بالای آنها نصب شده و به مسیری هیجان‌انگیز برای عاشقان خرید تبدیل شده است.

چهارفصل

مرکز خرید چهار فصل با نام Les Quatre Temps یکی دیگر از مراکز خرید پاریس است که مدعی است بزرگترین مرکز خرید اروپا است. این مجموعه عظیم در محله لدفنس در غرب پاریس قرار دارد و قیمت‌های بسیار مناسبی دارد.

اوت‌لت

اگر به دنبال اوت‌لت در پاریس هستید، باید کمی سختی یه خودتان بدهید و با قطارهای RER مسیری حدودا یک ساعته را به سمت شرق طی کنید. درست یک ایستگاه قبل از ایستگاه دیزنی‌لند بر روی خط A (قرمز رنگ) ایستگاهی با نام Val d’Europe وجود دارد که اوت‌لت در کنار آن واقع شده است.

ماجرای خرید و مراکز خرید در پاریس شبیه به ماجرای موزه‌ها است. تقریبا در همه خیابان‌های پاریس مرکز خرید و فروشگاه وجود دارد که این شهر را به بهشت خرید برای گردشگران تبدیل کرده است.

 .

۵– برج ایفل

بانوی آهنی دوست‌داشتنی پاریس، فصل نمی‌شناسد و همواره زیباست. گوستاو ایفل که در سال 1889 این برج را ساخت، فکر نمی‌کرد عمر پاریس‌نشینی برجش بیشتر از 20 سال باشد؛ اما نه تنها برجش در پاریس ماندگار شد، بلکه معروفیت و محبوبیتش از همه جاذبه‌های پاریس هم بیشتر شد. آنگونه که امروز هویت پاریس با برج ایفل گره خورده و پاریسِ بدون ایفل اصلا قابل تصور نیست.

حال، هر زمان که سفر پاریس برایتان پیش آمد، فارغ از فصل و ماهش، می‌توانید به دیدن این سازه فلزی عظیم بروید و از بودن در کنار نماد پاریس لذت ببرید.

تروکادرو

بهترین جاهایی که می‌توانید به تماشای ایفل بروید، یکی منطقه تروکادرو است که ایستگاه مترویی با همین نام دارد و چشم‌انداز زیبایی از ایفل را به شما می‌دهد.

شون‌دومارس

دیگری منطقه شون‌دومارس است که فضایی مسطح و وسیع است و درست نقطه مقابل تروکادرو واقع شده است.

دروازه پیروزی

دیدن ایفل از بالای دروازه پیروزی نیز گزینه بی‌نظیری است که قطعا از دیدنش لذت می‌برید.

البته بالا رفتن از ایفل هیچ‌گاه در بین توصیه‌های من نیست؛ چرا که از آن بالا، شهری را می‌بینید که نماد هویت‌اش یعنی ایفل را به شما نشان نمی‌دهد.

مشاوره سفر

اگر برای سفرتان نیاز به مشاوره دارید، من به دو صورت رایگان و تخصصی در خدمت شما خواهم بود. برای نحوه ارسال سئوال یا هماهنگی جلسه مشاوره، به صفحه مشاوره سفر بروید.

پی‌نوشت:

اگر مسافر پاریس هستید می‌توانید به مطالب راهنمای پاریس من مراجعه کنید:

راهنمای پاریس ۱

راهنمای پاریس ۲

شاهکارهای موزه لوور

گنجینه‌های پاریس

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات