• Menu
  • Menu

چمدانم، وطنم!

در يكي از پروازهاي متعددي كه اين روزها از اين كشور به آن كشور و از اين قاره به آن قاره كردم، قسمتي از چمدانم شكست و گوشه اش هم فرو رفتگي پيدا كرد. با اين وضعيت كه مواجه شدم، به بخش مربوط به خدمات بار در فرودگاه مقصد مراجعه كردم.

photo 2

ابتدا خانمي خوش برخورد شديدا از بروز اين اتفاق اظهار تاسف كرد و بعد من را به همكارش معرفي كرد. آقايي خوش رو توضيحاتي داد و براي خرابي چمدانم اظهار تاسف كرد. فرمي را پر كرد و به من داد و از من آدرس محل اقامتم در شهر را خواست. به او توضيح دادم كه دو روز بيشتر در اين شهر نيستم. چهره اش را در هم كشيد و گفت شايد درطول دو روز نتوانيم به موقع چمدانت را درست كنيم و يا تعويضش كنيم. با ترديد و كمي شرمندگي آدرسي را روي نقشه نشان داد و پرسيد آيا مي تواني خودت چمدان آسيب ديده را به اينجا ببري؟ اگر اين كار را انجام بدهي، همان موقع رسيدگي خواهد شد و درگير ماجراهاي سرويس حمل و نقل نخواهي شد. بدون هيچ تاملي پذيرفتم.

روز دوم چمدانم را به آدرس مورد نظر بردم. فروشگاه بزرگ چمدان و كيف فروشي بود. فروشنده نگاهي به چمدان انداخت و گفت قابل تعمير نيست. كاغذي كه متصدي مربوطه در فرودگاه به من داده بود را به او نشان دادم. به ميان چمدان ها رفت و با يك چمدان نسبتا شبيه به چمدان من برگشت. تحويلم داد و گفت مي تواني بروي. همه اين فرآيند ٣٠ ثانيه هم طول نكشيد! از اوجاره خواستم تا از دو چمدان در كنار هم عكس بگيرم. گفت حتا اگر بخواهي مي تواني چمدان آسيب ديده را هم ببري!

photo 1

فلاش بک

چند ماه قبل با پرواز لوفتانزا اتفاق مشابهي برايم پيش آمده بود. متاسفانه اما بايد به دفتر ايران اير در فرودگاه مراجعه مي كردم تا فرم هاي مربوطه را بگيرم. تاسف مي خورم از رفتار هموطنان عزيزم در بخش مربوطه بگويم و يا توضيحي درباره بيش از ٤٠ دقيقه معطلي ايجاد شده بدهم و از همه بدتر از بي احترامي متصدي مربوطه نسبت به افرادی که بعد از یک سفر طولانی دچار مشکل ناخواسته شده‌اند بگويم.
چند روز بعد هم كه به دفتر لوفتانزا مراجعه كردم، گفت يا چمدان را براي تعمير بگذار تا تعميرش كنيم و يا ٣٠٠ هزار تومان مي دهيم و چمدان معيوب را تحويل مي گيريم!
نه به تعمير كردنشان اطمينان داشتم و نه با ٣٠٠ هزار تومان مي توانستم چمدان مناسبي جايگزين كنم. عطايش را به لقايش بخشيدم.

پي نوشت

ايراد كار واقعا از كجاست؟ در بحثي كه با متصدي لوفتانزا مي كردم، گفت اگر به فرانكفورت باز هم سفر ميكني، چمدان را به آنجا ببر؛ قطعا برايت عوض مي كنند! پرسيدم چرا اينجا اين كار را نمي كنيد؟ گفت بخاطر مواردي كه در گذشته پيش آمده، قوانين ايران را عوض كرده اند!!! چه بايد گفت؟ زماني براي پايان اين تاسف خوردن ها هست؟!

815AwerJucL._SY355_

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات