• Menu
  • Menu

طعم پاریس

سفرنامه ویدیویی پاریس

Paris Travel Video: A taste of the city

Paris 2

پاریس موجودیت عجیبی دارد. شهری است که هم به روح توجه می‌کند و هم به جسم و آنچه که جسم می‌پسندد. قدم زدن در جایی که ارنست همینگوی و ویکتور هوگو راه رفته‌اند؛ یا عشق بازی در جایی که پیکاسو معاشقه می‌کرده؛ یا دعا کردن در جایی که قدیسین عبادت می‌کرده‌اند؛ یا لذت بردن از چشیدن طعم غذاهایی که در هیچ جای دیگری با این کیفیت پیدا نخواهند شد!

پاریس در یک نگاه مثل معشوقه نیمه عریانی است که در برابر تو روی تخت آرمیده است و نوری زرد رنگ از چراغ‌های خیابان، همراه با سایه‌هایی از نرده‌های پنجره بر روی او تابیده باشد. انتخاب با توست؛ تو می‌توانی عاشقانه به معشوق نگاه کنی و -بی هیچ نگاهِ از شهوت برآمده- احساست را اعتلا دهی؛ یا می‌توانی او را تنگ در آغوش بکشی و تا طلوع بیدار بمانی.

سومین سفرنامه ویدیویی من، سفرنامه پاریس است. تصاویری که شهر را معرفی می‌کند و حال و هوای موجود در پاریس را به تصویر می‌کشد. از ساختمان اپرا (گارنیه) و گالری لافایت تا ریوولی و موماغ و شانزه‌لیزه و ایفل، از کافه تا رستوران، از شکلات تا شیرینی، از روز تا شب، از آفتاب تا باران، از خشکی تا رود، از سکون تا حرکت، از موسیقی تا سکوت و در نهایت از نیمه شب تا بی‌زمانی!

موسیقی‌های استفاده شده در این فیلم مربوط به موسیقی فیلم نیمه شب در پاریس (Midnight in Paris) ساخته کارگردان مورد علاقه‌ام وودی آلن است. جدا از شروع فیلم که صدای پیانوی نوازنده خیابانی است، در ادامه ابتدا Track موسیقی با نام Bistro Fada ساخته Stephane Wrembel را می‌شنویم و در ادامه از Jazz Score Sidney Bechet Si Tu Vois Ma Mere استفاده کرده‌ام.

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات