• Menu
  • Menu

لوگزامبورگ

لوگزامبورگ

درست در فاصله بین آلمان و فرانسه و بلژیک، کشور کوچکی وجود دارد که هم نام کشور و هم نام پایتخت آن لوگزامبورگ است. برای رسیدن به لوگزامبورگ راه طولانی را طی کردم و البته از طی کردن این مسیر دور و دراز اصلا ناراضی نیستم. این شهر برای من تداعی کننده خاطرات پاریس بود. شهری نسبتا کوچک که زبان فرانسوی آنها و دو رنگ بودن پوست ساکنان آن (هم سفید پوست و هم سیاه پوست) کاملا آدم رو یاد پاریس میندازه. وقتی که جلوی درب یک ماشین ایستاده بودم و داشتم از یه منظره عکس می گرفتم، صدای راننده ماشین رو که می خواست پیاده بشه، اما نمیتونست؛ شنیدم که گفت: موسیو، و من یک لحظه احساس کردم که نکنه من اشتباهی اومدم پاریس!

این شهر یک پل تاریخی و بزرگ داره که در کنار میدان اصلی شهر یعنی میدان بانوی طلایی واقع شده. نماد این میدان دو مجسمه است که یکی بر روی یک پایه بلند واقع شده و دیگری مجسمه ای است که من اسمش رو سوگ از دست رفتن میگذارم، چون اسمش رو نمیدونم!

شهر لوکزامبورگ به اضافه مناطق حومهٔ آن یعنی هسپرانگه، ساندوایلر، اشتراسن، والفردانگه ۱۰۳٬۹۷۳ نفر جمعیت دارد.

لوکزامبورگ یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است و به صورت یکی از مراکز مهم بانک‌داری و اداری درآمده‌است. این شهر مقر چندین نهاد مربوط به اتحادیه اروپا است از جمله، ساختمان دادگستری اروپا، دیوان حسابرسی اروپا و بانک سرمایه‌گذاری اروپا در این شهر قرار گرفته‌اند. 

کلیسای اصلی شهر، کلیسای نتردام است و باز میشه این کلیسا رو هم مدل کوچکی از کلیسای نتردام پاریس دونست. البته از سر این کلیسای نتردام، میشه باز هم توی شهرهای اروپا پیدا کرد. مثلا کلیسای اصلی وین رو خواهر کلیسای نتردام میدونن. یا تو بعضی از شهرهای دیگه، مثل خود وین و لوگزامبورگ، کلیسایی به نام نتردام وجود داره.

و اما یک مطلب مهم:

من این مطلب رو توی قطار نوشتم و توی وب سایتم گذاشتم؛ یعنی اینکه توی قطاری با سرعت 138 کیلومتر بر ساعت، اینترنت پر سرعت وجود داره و این موضوعیه که بسیار آزار دهنده است؛ چرا که وقتی یاد تهران میافتم که توی جایی که مثلا ثابته (توی خونه یا محل کار) و اصلا از سرعت 138 کیلومتری هم خبری نیست، برای دسترسی به اینترنت مشکل دارم…

نمیدونم واقعا گردشگری ایران هم رونق میگیره؟ 

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات